Katru gadu Vācijā notiek vairāk nekā 600 izstādes un konferences. Pasaulē nozīmīgāko izstāžu vērtējumā Vācija ieņem nedalītu pirmo vietu. Covid pandēmija pamatīgi iedragāja izstāžu biznesu visā pasaulē, taču šī nozare lieliem soļiem atkopjas, un aktuālajā izstāžu kalendārā 2024. gadā Vācijā tiek plānotas 350 izstādes.
Ne visas ir starptautiskas, ne visas ir B2B izstādes, ne visas ir piemērotas uzņēmējiem no Latvijas, taču ikvienai jaunai kompānijai, kura plāno uzsākt eksporta aktivitātes vāciski runājošā tirgus virzienā, būtu vērts apskatīt izstāžu kalendāru 2024. gadam. To ērti iespējams izdarīt mājas lapā auma.de, atlasot nozares, reģionus un laiku.
Vai izstādes vispār vēl ir mūsdienīgs mārketinga rīks jaunu klientu piesaistīšanā? Viennozīmīgu atbildi uz šo jautājumu sniegt ir grūti – ir dažādas uzņēmēju pieredzes, kā arī atšķirīgi priekšstati par to, ko kompānijai vajadzētu iegūt, piedaloties vienā vai otrā izstādē. Taču daudzu kompāniju pārstāvji gan no Latvijas, gan citām valstīm gadu no gada brauc uz Hanoveri, Berlīni, Ķelni vai Minheni, un daudzi arī apstiprina, ka izstādes Vācijā tiem ir devušas ilgus un noturīgus klientus daudzu gadu garumā.
Interesanti, ka bieži vien šie klienti nav no Vācijas, Austrijas vai Šveices, bet citām pasaules malām. Tas apliecina Vācijā notiekošo izstāžu starptautisko nozīmi – atkarībā no izstādes tēmas vācu kompāniju īpatsvars no kopējo dalībnieku skaita mēdz būt mazliet virs 50%. Pārējā daļa ir uzņēmumi no citām pasaules malām.
Mans ieteikums – braukt uz izstādēm. Sākumā kā apmeklētājam. Lai ieraudzītu trendus, konkurentus, iztēlotos sevi un savu produktu vienā vai otrā halles malā. LIAA organizē tirdzniecības misijas kā arī nacionālos kopstendus, un šī ir izdevīga iespēja “no iekšpuses” iepazīt izstādi.